zondag 24 januari 2010

Guido van de Wiel genomineerd voor De Brandende Pen 2010

Op de vijfde verjaardag van mijn dochter heeft de redactie van Lava ook een kadootje voor mij. Ik ontvang een e-mail waaruit blijkt dat mijn korte verhaal 'Verlies nemen' genomineerd is voor de Nederlandse literatuurprijs voor het korte verhaal, te weten 'De Brandende Pen'.
Het verhaal zal worden gepubliceerd in Lava 16.1 en is een van de twaalf kanshebbers voor de Brandende Pen 2010.

Op donderdag 18 februari vindt de uitreiking plaats. (Lees hieronder verder)


Nominatie en publicatie vind ik al een hele eer. Kom er maar eens om.

En alsof de verjaardag van mijn dochter, deze nominatie en publicatie niet al voldoende waren blijkt verderop uit de email dat ik zonder problemen een aantal (3-4) vrienden, familie of bekenden bij de uitreiking mee mag nemen, als ik dat wens. Dat is natuurlijk alleen leuk als je wint, realiseer ik me. Dan besluit ik dat het sowieso fijn is om met vrienden, familie of bekenden momenten te delen, of deze nu lofwaardig, lefgozerig, lafhartig of loefafstekerig zijn.

In reactie op deze uitbundige berichten voel ik per omgaand de onverschrokken aandrang om schaamteloos reclame maken voor dit literaire blad. Vanaf nu predik ik met verve: word allen lid van LAVA en neem NU een abonnement!
http://www.lavaliterair.nl/abonnementen.html

(driewerf hoera, banieren rollen uit, hoorngeschal door postiljons met gesloten ogen)

Deze berichtgeving loopt ten einde: woorden schieten mij te kort bij deze korte verhalenwedstrijd.

(c) Guido van de Wiel

Geen opmerkingen: